18 dec. 2009

FAVOURITE SWEDISH ARTIST!

Som estetare (målare) så tänkte jag dela med mig mina favorit konstnärer och tavlor i bloggen då och då, tankar om dom, och annat som kretsar kring det..

My number one svenska konstnär är Hans-Göran Eriksson.
- I somras på genomresa i Stockholm med några vänner, så gick vi igenom gamla stan längs en gata. Själv så skådar jag längre fram på gatan en skylt ,och siktar in mig på den. in går jag och blir helt betagen.. Det var som att jag hittade mig själv i en tavla. färgerna,stilen,storleken på tavlan.. helt underbar.. Hans-Göran själv var inne i galleriet men höll på med en annan kund/besökare. han verkade så glad och trevlig.Hade gärna stannat kvar och pratat om allt mellan himmel och jord med han,men mina vänner var nära på att försvinna längs gatan, så jag fick lov att springa iväg,men Hans-göran gav mig en broshyr som jag har kvar än idag <3>
Jag kan lova att jag satt och kolla i den där broshyren hela bilresan hem.
Ska DU till Stockholm så vill jag att du ska gå in dit.
Österlånggatan 29
Här är ett smakprov

http://www.hge.se/infos/home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar