23 feb. 2010

Anya Marina - Vertigo

Började med en tavla för X antal månader sedan,som jag ska bli klar med ikväll med hade jag tänkt,så den kan ramas in någon gång och räknas som klar.

Ska ställa ut några tavlor, på folkets hus om några veckor och då kommer den vara med,
har även gjort ett "syskon" till den. Dvs samma i stort sett fast i andra färger.
skall spreja den andra på torsdag då vädret är lite mildare.Ej kul att stå ute i -30.

Och ikväll har jag alltså *eftersom det ska vara en text på tavlorna*
suttit och skärt ut ur papper en liten mall i stilen "Old English Text MT"
på Word....Det är inte den lättaste texten att skrapa bort precis som du ser.
Men nu är ena tavlan strax klar,ska droppa lite mer färg på den så är den klar.

Det jobbigaste som skulle kunna hända *förutom att målningarna blir gräsliga * är att alla tavlor inte får plats, och jag måste välja bort någon.
Eftersom alla hör ihop med varandra. Nä,nu håller vi tummarna att det går bra alltihop så man slipper skämmas *hoho*..

-Jackson Pollock in action-
Så här pretto ska jag vara när jag kan vara utomhus och måla i sommar.
Längtar väldigt mycket.
(ps.Vill också ha en sådär stor målarduk,vart får man tag på det?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar