14 apr. 2010

Israel Kamikawiw'Ole' - Over The Rainbow/What A Wonderful World.

Okej. Högsta drömmen, eller ja en utav dom största drömmarna jag har är att någon gång i livet är att få se späckhuggare
*och inte på Sea world,eller liknande vattendjurpark,huvva*
Späckhuggare skulle jag nog kunna säga är mitt favoritdjur..Inget man sa som barn,för jag var räddd att man kanske verkade konstig när man sa det och alla andra tjejer hade häst,katt,hund eller annat "vanligt" djur.
Problem jag kan tänk mig uppstå om jag ska uppfylla drömmen är att det kan bli svårt är ju att jag aldrig tar mig ut till havs eftersom jag då är rädd för djupa vatten (ja,det är sant) Men ooh, någon dag får det ske!
Har en vän som jobbar ute till havs,på båt och fartyg,och han har sett dom.
mycket avundsjuk kan jag säga-har dock fått se bilder.och han sa att dom simma bredvid dom i ungefär en timme.
Nedan kommer några häftiga klipp jag hittat.

Skulle Detta hända mig, skulle jag säkert grina och skratta samtidigt,som någon skräckblandad förtjusningeftersom jag vet hur farliga dom är + hur underbart mäktigt det verkar.
Denna film är väldigt cool,och precis så som jag föredrar det *vild och fri*
skulle jag komma så nära som så 00.50 in i klippet så känns det som att jag kan dö lycklig. klippet förstörs dock för dom klippt in från en djurpark också senare.
Denna ,mest bara fin..Enya musik. men man blir lugn och uppskattar allt fint som finns på jorden (känner jag altså) + den enda då det inte är några bilder inklippta eller bilderifrån djurparker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar